Strona głowna  /  J. angielski u 5-6
J. angielski u 5-6

Wrzesień - Welcome to Boo's world!

 

Na naszych zajęciach językowych:

-poznajemy bajkowy świat, w którym wszystcy mówią po angielsku, a naszymi przewodnikami są bohaterowie kursu: pocieszny, puchaty stworek Boo oraz rodzeństwo elfów - Max i Lilly

-budujemy pozytywne skojarzenia z nauką języka angielskiego

-uczymy się udzielać podstawowych informacji o sobie

-poznajemy i utrwalamy nazwy pomieszczeń znajdujących się w domu oraz nazwy czynności w nich wykonywanych, uczymy się opisywać wygląd zewnętrzny w domu

-poznajemy piosenki oraz rymowanki: Hello!, Goodbye!, What's Your Name?, Action Song, The House Flash!, Every Day, My House

-słuchamy i na różne sposoby odgrywamy historyjkę, w której elfy zwiedzają dom swojego puchatego przyjaciela Boo

-utrwalamy poznane słownictwo w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, badawczych, konstrukcyjnych, manipulacyjnych, z elementami dramy, sensorycznych i innych

-uczymy się rozpoznawać zapis graficzny niektórych słów

 

Kluczowe słowa, wyrażenia i zwroty, które dzieci poznały i które stosowały podczas zajęć językowych

Hello - cześć

What's your name? - Jak masz na imię?

My name is... - Mam na imię....

How old are you? - Ile masz lat?

I'm six - Mam sześć lat

one, two, three - jeden, dwa, trzy

four, five, six - cztery, pięć, sześć

house - dom

attic - strych

bedroom - sypialnia

bathroom - łazienka

dining room - jadalnia

kitchen - kuchnia

sleep - spać

brush my teeth - myć zęby

eat - jeść

cook - gotować

play hide and seek - bawić się w chowanego

big - duży

small - mały

windows - okna

door - drzwi

roof - dach

chimney - komin

 

Propozycje zabaw językowych w domu

-Poproś dziecko, by zamknęło oczy, i umieść zabawkę w jednym z pomieszczeń domu. Zapytaj dziecko, gdzie się ona znajduje: Where is the (teddy bear/doll/car)? Yes, in the bathroom (...)!

-Zachęć dziecko, by narysowało swój wymarzony dom, wskazuj jego elementy i pytaj: What is it? Is it big or small?

-Pobawcie się w dyktando obrazkowe: opowiedz dziecku jak wygląda dom Twoich marzeń i zachęć je do narysowania go: My house is big. It has a blue roof. It has four small windows and two big doors

 

Maj - My Family

 

Na naszych zajęciach językowych:

-poznajemy i utrwalamy słownictwo związane z rodziną.

-poznajemy piosenkę The Finger Family.

-słuchamy historyjki, w której Max i Lily obdarowują rodziców prezentami, i na różne sposoby tę historyjkę odgrywamy,

-utrwalamy wiedzę wzabawach aktywizujących wszystkie style uczenia się.

 

Kluczowe słowa, wyrażenia i zwroty, które dzieci poznały i które stosowały podczas zajęć językowych

mummy - mama

daddy - tata

brother - brat

sister - siostra

baby - dziecko

family - rodzina

 

Propozycje zabaw językowych w domu

Przejrzyjcie wspólnie album rodzinny. Zachęć dziecko, aby odnalazło mamę i tatę na zdjęciach:

Look, where is mummy (daddy, brother, sister)?

 

Marzec - Body Parts!

 

Na naszych zajęciach językowych:

-poznajemy i utrwalamy nazwy części ciała,

-poznajemy piosenkę Head Shoulders Knees and Toes,

-utrwalamy poznane słownictwo poprzez ruch, gesty, rytmiczne powtarzanie oraz śpiewanie,

 

Kluczowe słowa, wyrażenia i zwroty, które dzieci poznały i które stosowały podczas zajęć językowych:

head - głowa

eyes - oczy

nose - nos

mouth - usta

ears - uszy

shoulders - ramiona

leg - noga

fingers - palce u rąk

hand - ręka

 

Propozycja zabaw językowych wdomu

Zachęć dziecko do wskazywania poszczególnych części ciała w lustrze: Look in the mirror.

Where is your head (nose/mouth)? Where are your eyes?


Ostatnia aktualizacja: 2019-09-07