Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Strona głowna  /  Pszczółki
Pszczółki

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty:

- rozwijanie narządów artykulacyjnych oraz słuchu fonematycznego,

- poznanie charakterystycznych cechy zimy,

- rozwijanie umiejętności rachunkowych,

- kształtowanie umiejętności wnioskowania i logicznego myślenia,

- zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy zimą.

Piosenka

Zimowa poleczka”

 

Zimową poleczkę na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref.: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha…

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,

Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha

 

Wiersz

Czym karmić ptaki?”

Magdalena Tokarczyk

Ta historia dzieci dziś będzie krótka,

która przypomina o tym, by mieć dobre serduszka.

Wiec małym i dużym dzieci w potrzebie pomagają.

A gdy zimą chłody i mrozy przybywają.

Pani Zima spowija świat białą kołderką.

Pamiętaj o ptakach, które nic do jedzenia nie mają!

Lecz zapamięta! Ptaki dokarmiamy tylko wtedy, gdy one same pożywienia znaleźć już nie zdołają!

A jak pomagamy?

Chyba dobrze wiecie, że do karmnika pożywienie ptakom sypiemy.

Ale okruszków chleba ptakom nigdy nie dajemy!

Bo pyszny chlebuś tylko przedszkolaki zjadają,

a ptaki po chlebusiu tylko brzuszku pobolewają.

Za to pamiętaj przedszkolaku drogi, o słonince na sznurku – to przysmak sikorki.

Kosy za to jabłuszka pysze zjadają, więc powbijajcie je na gałązki.

A gdy na spacerze łabędzie spotkasz to rzuć im garść zbóż.

Wróble ,nam dobrze przecież znane z ochota zjedzą: proso, słonecznik łuskany i drobną kaszę.

Na zakończenie powiem jeszcze Wam, o czystość w karmniku zawsze dbaj.

I w bezpiecznym miejscu karmnik swój daj.

By ptaki bezpieczne były,

o dzikie zwierzęta się nie martwiły.

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń:

- poznanie budowy ciała człowieka, wskazywanie i nazywanie części ciała,

- rozwijanie mowy oraz wzbogacenie słownika dziecka o nowe wyrazy,

- dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dnia i nocy,

- uczestniczenie w programie artystycznym z okazji Dnia Babci i Dziadka,

- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny,

- rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

Piosenka

Uczymy się części ciała”

E. Jurczak

 

Nóżki robią

tup tup tup

tup tup tup

tup tup tup

Rączki robią

Klasku,klask

Klasku, klask,klask

Dwie rączki mam

Dwie nóżki mam

A główkę jedną mam

Główka robi

tak tak tak

Nie,nie,nie

tak,tak.tak

Główka robi

Tak,tak,tak

Nie,nie,nie I tak

Dwie rączki mam

Dwie rączki mam

Dwie nóżki mam

A główkę jedną mam

Nóżki robią

tup tup tup

tup tup tup

Rączki robią

Klasku, klask

Klasku, klask,klask

Dwie rączki mam

Dwie nóżki mam

A główkę jedną mam

A główkę jedną mam

Główka robi

Tak tak tak

Nie nie nie

Tak tak tak

Główka robi

Tak tak tak

Nie nie nie i tak

Dwie rączki mam

Dwie nóżki mam

A główkę jedną mam

 

Wiersz

Mój dziadek”

Marzena Szczepańska



Białe wąsy, siwa broda,
taka dziadka już uroda.
Chociaż laską się podpiera,
wciąż udaje kawalera.
Zdrowie zawsze dopisuje,
w zimnej wodzie się hartuje.
Babcia ziółek mu naparzy,
potem dziadek tylko marzy.
O tym, jak był kiedyś młody,
nie miał wąsów ani brody.
Czas upływa bez litości,
czasem dziadka bolą kości.
Nie narzeka, nie marudzi,
a gdy rano się obudzi,
to znów wita nowy dzień,
za to, dziadku, kocham Cię.

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień:

- poznanie tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia,

- rozwijanie umiejętności klasyfikowania, grupowania i przeliczania elementów w zakresie 4,

- rozwijania umiejętności logicznego myślenia,

- kształtowanie poczucia rytmu,

- zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami higieny i bezpieczeństwa podczas prac kulinarnych: pieczenie pierników, ciasteczek.

 

 

Piosenka

 

Świeci gwiazdka”

GWIAZDKA (muz. i sł. K. Przybylska)

 

1. Świeci gwiazdka jedna, druga

główką kręci oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,

 wszystkie razem zatańczyły.


2. Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.
Chodź gwiazdeczko , chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko.


3. Krążą w kółko gwiazdki obie,

czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają

i mrugają, wciąż mrugają.

 

 

Wiersz

 

Wigilijny Wieczór...

E. Waśniowska

 

Wigilijny Wieczór, opłatek na stole,

Zapach potraw wśród płonących świec,

Betlejemska gwiazda mruganiem wesołym

Niesie ziemi swą niebiańską pieśń.

 

Bóg Miłością dusze rozświetla

I opłatek błogosławi biały,

Wlewa pokój w nasze smutne serca

Narodzony dzisiaj Jezus mały.

 

Niechaj ziemię rozśpiewa kolęda,

Każdy dom i każdego z nas,

Niechaj piękne Bożonarodzeniowe Święta

Niosą wszystkim betlejemski blask.

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:

 

- Rozwijanie umiejętności przewidywania następstw.

- Utrwalanie nawyków higienicznych, porządkowych oraz czynności samoobsługowych.

- Doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych na podany temat.

- Rozwijanie wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu, kształcenie umiejętności wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę.

- Wdrażanie do ubierania się stosownie do pogody.

- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 3.

Piosenka

Deszczyk”

sł. L. Wiszniewski, muz. M. Kaczurbina

 

1. Pada, pada, deszczyk pada,

deszczu już za wiele.

Deszczu już za wiele.

Pójdę do przedszkola, bo mi tam weselej.

Pójdę do przedszkola, bo mi tam weselej.

 

2. Pożycz, pożycz mi babuniu,

swego parasola,

swego parasola.

Chociaż deszczyk pada, pójdę do przedszkola.

Chociaż deszczyk pada, pójdę do przedszkola.

 

 

Wiersz

Jesienna szaruga”

B. Forma

 

Deszcz po szybie ścieka

sza, sza, sza,

 

kapią krople deszczu

pla, pla, pla

 

Wiatr piosenkę śpiewa

uu, uu, uu,

 

szumią z wiatrem drzewa

szu, szu, szu.

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik:

1. Zapoznanie z nazwami wybranych owoców i warzyw. Rozpoznawanie za pomocą zmysłow. 

2. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania. 

3. Rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej. 

4. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią. 

5.  Wdrażanie do wypowiadania się na dany temat, stwarzanie warunków do dzielenia się spostrzeżeniami. 

 

Wiersz 

"Jesień"  B. Forma

 

Spadają liście, 

Szeleszczą wkoło, 

Wiatr je unosi, 

Gwiżdżąc wesoło. 

 

Lecą kasztany, 

Cieszą się dzieci, 

Słabiej niż latem, 

Słoneczko świeci. 

 

Nagle żołędzie, 

Z drzewa spadają, 

Chętnie je zaraz, 

Wszyscy zbierają. 

 

Piękne korale

Ma jarzębina, 

To znak, że jesień

Już się zaczyna. 

 

 

Piosenka

"Zabawa w sadzie"  B. Forma

 

1. Do sadu, do sadu

tam owoców wiele. 

Jest już mała Zosia

i jej przyjaciele. 

 

2. Owoce, owoce

do kosza zbierają. 

Wiedzą, że owoce

witaminy mają. 

 

3. A potem, a potem

wielka uczta będzie. 

Ze smakiem owoce

każdy zjadać będzie. 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc wrzesień:

- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy, rozwijanie relacji koleżeńskich wśród dzieci.

- Kształtowanie samodzielności podczas czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych.

- Integracja grupy przedszkolnej – zachęcenie do wspólnej zabawy.

- Wdrażanie do bezpiecznego zachowania podczas zabawy oraz poruszania się w ruchu drogowym.

 

Piosenka”

Jestem sobie przedszkolaczek”

 

Jestem sobie przedszkolaczek,

Nie grymaszę i nie płaczę,

Na bębenku marsza gram,

Ram tam tam, ram tam tam.

 

 

Mamy tu zabawek wiele,

Razem bawić się weselej,

Bo kolegów dobrych mam,

Ram tam tam, ram tam tam.

 

 

Mamy klocki, kredki, farby,

To są nasze wspólne skarby,

Bardzo dobrze tutaj nam,

Ram tam tam, ram tam tam.

 

 

Kto jest beksą i mazgajem,

Ten się do nas nie nadaje,

Niechaj w domu siedzi sam,

Ram tam tam, ram tam tam.

 

Wiersz

Piłka”

 

Piłka skacząca

o ścianę,

o ścianę,

z klaśnięciem,

z kucnięciem…

Nie, nie przestanę,

aż sama upadnie...

Oj! tak było ładnie,

dwadzieścia razy o ścianę

i wypadła mi z rąk.

A ja o podłogę!

Patrz, jak długo mogę:

z klaśnięciem,

z kucnięciem

I tak!

I tak!

Piłka skacząca,

do rąk wracająca,

jak oswojony ptak….

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc luty:

  • Wzbudzanie zainteresowania literaturą dziecięcą, rozwijanie zainteresowań czytelniczych.

  • Kształcenie postawy koleżeństwa i przyjaźni.

  • Nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi z użyciem poprawnych form gramatycznych.

  • Doskonalenie słuchu fonematycznego.

 

Piosenka

Kama Kowalewska „Zielone ufoludki”

 

Mój brat wciąż czyta o kosmitach,
Gwiazdach, planetach i orbitach.
O niczym innym nie chce słyszeć,
Nawet do UFO listy pisze.

Wreszcie zasłużył na nagrodę
I latający ujrzał spodek,
Bo wylądował dziś w ogródku
Pojazd zielonych ufoludków.

Ref. Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.
Zielone włosy, zielone butki,
Całe zielone są ufoludki.

Kot na ich widok zaraz zmyka,
Dziwnego boi się ludzika.
Pierwszy kot przykrył nos ogonem,
Może to gryzie to zielone.

A czym się żywi śmieszny stworek?
Czy zjedzą z nami podwieczorek?
Kompot dostały, tort dostały,
Zjadły, wypiły, odleciały.

Ref. Zielone włosy, zielone butki... x2

 

Wiersz

D. Kossakowska „Współczesny dinozaur”

 

To ja, Eryk wasz dinozaur.

Wszyscy mnie tu znają.

Chętnie ze mną grają w piłkę,

w pracy pomagają.

 

Lubię zwiedzać wszystkie łąki,

leżeć w cieniu trawy.

Albo z boćkiem długonogim

urządzać zabawy.

 

Wieczorami słucham śpiewu,

małego słowika.

Albo patrze w niebo ciemne

 

na gwiazdę co znika.

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc styczeń:

  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się pełnym zdaniem.

  • Uświadomienie ważnej roli dziadków w życiu dzieci, budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny.

  • Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny.

  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

  • Rozwijanie mowy, myślenia przyczynowo-skutkowego, pamięci.

  • Poznanie nazw miesięcy.

  • Wdrażanie dzieci do czynnego uczestniczenia w uroczystościach przedszkolnych – zaprezentowanie się dzieci przed publicznością

    podczas dnia babci i dziadka.

  • Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku.

 

Piosenka

Kiedy babcia była mała”

 

1. Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

 

Ref: I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

 

2. A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

 

Ref; I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

 

3. Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

 

Ref: I co , i co , że trochę nam urośli ,

że nie są dzieciakami , że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami ,
niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

 

 

Wiersz

Babcia i dziadek”

 

Babciu kochana, gdy byłaś mała,
Kłopoty miałaś takie jak ja.
A w co się ubrać?
A jak to zrobić?
Kto na to wszystko odpowiedź da?

Na pewno babcia!
Twoja , i moja.
Tak własnie życie toczy się.
Nikt nie da lepszej rady od babci,
Która tak bardzo kocha mnie.

Co na to dziadek?
Coś tam pomruczy , coś pomarudzi,
Ale z pomocą pospieszy mi.
Wszystko naprawi , wszystko poprawi,
Kocham cię dziadku ,
Za wspólne dni!.

Sto lat dla dziadków!
Wiwat dziadkowie!
Niech jak najdłużej żyją nam!
Bez was kochani, wasze wnuczęta,
Nie tak odważnie szły by przez świat.  

 

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc grudzień:

  • kształtowanie postawy pielęgnowania tradycji i zwyczajów poprzez wywoływanie radosnego nastroju podczas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia,

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się i wyciągania wniosków poprzez odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,

  • wdrażanie dzieci do okazywania innym dobroci,

  • uwrażliwienie na elementy muzyki, rozwijanie wyobraźni ruchowej i umiejętności wokalnych,

  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

  • wdrażanie dzieci do czynnego uczestniczenia w uroczystościach przedszkolnych – zaprezentowanie się dzieci przed publicznością podczas przedstawienia świątecznego,

     

 

 

Piosenka

Siedzę na kominie”

Stuk, puk! Słychać coś, jakby zbliżał się tu ktoś.
Czemu wejść chce po kryjomu, nie pokaże się nikomu?
Dzieci rozglądają się - gdzieś za ścianą słychać szmer.
W oknach stoją, wypatrują, gościa swego oczekują.

 

A ja siedzę na kominie,
mam zadowoloną minę,
w rękach wielki worek ściskam,
wnet przez komin go przecisnę.
I zabawki różne mam, które podaruję wam.

I zabawki różne ma, które podaruje nam.

 

Skrzyp, skrzyp, dziwny zgrzyt, jakby pod stopami śnieg.
Ktoś po dachach spaceruje i kominów wypatruje.
W dali zadźwięczało coś, jakby przemknął dziwny gość
nad domami przelatuje i gdzie chce, to tam ląduje.

 

A ja siedzę na kominie
mam zadowoloną minę,
w rękach pusty worek ściskam,
bo prezenty dałem wszystkim.
Niechaj ten świąteczny czas miło spędzi każde z was.

Niechaj ten świąteczny czas miło spędzi każde z nas.
Niechaj ten świąteczny czas miło spędzi każde z nas.

 

Wiersz

Święta”

Dorota Kossakowska

 

Biały obrus na stole.

A pod nim leży siano.

Już dwanaście potraw

do stołu podano.

Będzie barszcz i kapusta,

będzie karp smażony.

Piernik oraz makowiec

pięknie upieczony.

Wszyscy są już przy stole

i dzielą się opłatkiem.

Mama, tata i dzieci

oraz babcia z dziadkiem.

Wszyscy dzisiaj składają

serdeczne życzenia.

Szczęścia, zdrowia, uśmiechu

 

oraz marzeń spełnienia.

 

Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:

 

  1. Kształtowanie pojęć matematycznych.

  2. Zapoznanie z zawodem: pielęgniarka, położna, Dj.

  3. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

  4. Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa poprzez propagowanie zdrowego stylu życia i tworzenie warunków do dokonywania wyborów sprzyjających zdrowiu.

  5. Kształtowanie więzi z ojczyzną i świadomości narodowej.

  6. Doskonalenie umiejętności reagowania na zmianę tempa w muzyce, wyrabianie płynności ruchów poprzez zabawy ruchowe przy muzyce.   

 

Piosenka „Deszcz”

muz. Mirosława Krysztopa, sł. Dorota Kossakowska.

 

 

I Deszcz pada dziś od rana,
już zmoczył cały świat.
Deszcz lubią wszystkie drzewa,
 i nawet mały kwiat.


Ref: Kap, kap, plum, plum, kap, kap, plum, plum /2x
deszczowa brzmi muzyka.

Kap, kap, plum, plum, kap, kap, plum, plum /2x
za chmurą słońce znika.


II Deszczowe chmury płyną,
 a słońce smacznie śpi.
Gdzieś pod kamieniem małym,
o deszczu mrówka śni.


.Ref: Kap, kap...


III Dziś idę po kałużach
podziwiam mokry świat.
Spoglądam w niebo szare,
bo deszczyk to mój brat.


Ref: Kap, kap..

 

Wiersz „Listopad”

Dorota Kossakowska

 

Pan Listopad idzie do nas,

worek duży trzyma.

Płaszcz podarty, buty stare,

oraz groźna mina.

 

- Co nam niesiesz Listopadzie?

- Deszcz i ciemne chmury.

Wiatr co liście kolorowe,

podnosi do góry.

 

Chłody z rana i wieczorem,

coraz krótsze dni.

Oraz jeża, który w liściach,

 

zagrzebany śpi.

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik:

  1. Doskonalenie grafomotoryki.

  2. Zapoznanie z zawodem: piekarz, listonosz, rolnik.

  3. Poszerzenie wiedzy przyrodniczej dotyczącej jesieni.

  4. Rozwijanie cech motoryki: zwinność i szybkość oraz zmysłu równowagi.

  5. Kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie inwencji muzycznej.

  6. Poszerzanie doświadczeń plastycznych i projektowania.

  7. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podstawie własnych obserwacji.

  8. Doskonalenie słuchu fonematycznego.

 

PIOSENKA

 

Bo w przedszkolu”

sł. U. Piotrowska, muz. M . Melnicka - Sypko

 

Budzik rano woła mnie:

- Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!

Niecierpliwie tupie but:

- Ruszać czas tup, tup.

- Do przedszkola spiesz się, spiesz,

hau, hau, hau!- prosi pies.

Kotek mruczy: - Ja bym chciał

z tobą iść, miau, miau.

 

Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza pani,

już od progu z uśmiechem nas wita.

Z nami śpiewa i z nami się bawi

i o wszystko ją można zapytać.

 

WIERSZ

 

Kolorowa jesień”

D. Kossakowska

 

Jesień wszędzie,

szumią drzewa.

Ptak w gałęziach

już nie śpiewa.

Lecą liście kolorowe,

żółte, rude i brązowe.

Już wiewiórka ma zapasy,

na zimowe trudne czasy.

Jeż zwinięty w kulkę śpi,

o ślimaku ślicznym śni.  

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień:

1. Kształtowanie właściwej postawy w czasie ćwiczeń gimnastycznych.

2. Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze, utrwalanie wiadomości o znakach drogowych, utrwalenie numerów alarmowych.

3. Rozwijanie umiejętności matematycznych.

4. Tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci różnych form aktywności: ruchowej, słownej, plastycznej.

5. Rozwijanie koordynacji wzrokowo - słuchowo – ruchowej.

6. Zapoznanie z wyglądem litery O,o, przygotowanie do nauki czytania.

 

PIOSENKA

Moje przedszkole”

muzyka: Mirosław Krysztopa

słowa: Dorota Kossakowska

 

I Jestem znów w przedszkolu,

szybko mija czas.

Wspominam z radością,

jezioro i las.

 

Ref: Bo w moim przedszkolu,

najlepiej na świecie.

Drugiego takiego,

nigdzie nie znajdziecie. /2x

 

II Tu się mogę bawić,

tu się mogę śmiać.

Gdy jestem zmęczony,

mogę nawet spać.

 

 

Ref: Bo w moim...

 

WIERSZ

Owoce”

D. Kossakowska

 

Jabłko spadło z drzewa

i leży na trawie.

Mała Karolina myśli

o zabawie.

Zbiera jabłka do koszyka,

hop, hop, hop.

Teraz biegnie po śliweczki,

 

robi wielki skok.  

  

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc marzec

 

  1. Zaznajamianie ze zwierzętami hodowanymi na wsi.

  2. Wprowadzenie dzieci w okres przedwiośnia – szukanie oznak nadchodzącej wiosny.

  3. Rozwijanie słuchu fonematycznego i wprowadzenie liter: P,p, W,w, C,c, G,g.

  4. Rozszerzenie zakresu liczbowego.

  5. Kształtowanie umiejętności dodawania.

  6. Wprowadzenie znaków matematycznych: =, +.

 

WIERSZ

Pączki”

Przyszły do sklepu zajączki:

- Podobno tutaj są pączki.

Chcemy zobaczyć, czy świeże.

- Proszę, niech zając wybierze.

Zając się złapał za głowę.

- Dlaczego takie brązowe?

Pączki są przecież zielone.

Wziął braciszka na stronę

i szepnął: zostawmy je lepiej,

nie warto kupować w sklepie.

Jest wiosna, sok w pączkach dojrzewa,

najświeższe zjemy wprost z drzewa.

Joanna Kulmowa

 

PIOSENKA

Świeci słoneczko”

Świeci słoneczko złote,

wieje wiosenny wiatr.

I każdy ma ochotę

wędrować sobie w świat. /2x

Grzeje słoneczko jasne,

pada wiosenny deszcz.

Urosną śliczne kwiatki,

my urośniemy też. /2x

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc luty

  1. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla krajobrazu zimowego.

  2. Wdrażanie dzieci do bezpiecznego zachowania podczas zabaw zimowych.

  3. Budzenie zainteresowania ludźmi, zwierzętami i klimatem Dalekiej Północy.

  4. Rozwijanie słuchu fonematycznego i wprowadzenie liter: U,u, S,s, B,b

  5. Porównywanie długości i wielkości.

  6. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

  7. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania.

  8. Wprowadzenie cyfr: 8, 9, 10.

 

 

WIERSZ

Puszek śniegu”

Siadł na grządce puszek śniegu,

Zaraz zwołał swych kolegów.

Zleciało się tyle puszków,

jakby pękła gdzieś poduszka.

Wszystkie zgodnie zawołały:

Będziemy tu zimowały,

grzały kiełki i nasionka,

aż zadzwoni pieśń skowronka!

 

 

PIOSENKA

Pada śnieżek”

Pada śnieżek, pada śnieżek.

Już ze śniegu mam kołnierzyk,

białe uszy i policzki i śniegowe rękawiczki.

Pada śnieżek, pada śnieżek,

już ze śniegu mam kołnierzyk

i guziki i rękawy oraz lewy but i prawy.

Ref.: Pada śnieżek jak szalony

z lewej strony, z prawej strony.

Raz za nami, raz przed nami

zasypuje nas płatkami.

Pada śnieżek, pada śnieżek.

Już ze śniegu mam kołnierzyk,

białe uszy i policzki i śniegowe rękawiczki.

Pada śnieżek, pada śnieżek,

na szalika żółty brzeżek

i na czapkę moją pada, bardzo mi to odpowiada.

Ref.

A jak padać nie przestanie

zobaczycie co się stanie.

Będzie kino nie z tej ziemi

nos w marchewkę mi się zmieni.

 


Ostatnia aktualizacja: 2021-02-21