Pszczółki
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik:
- wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas ćwiczeń i zabaw,
- poznanie wyglądu jesiennych liści i owoców wybranych drzew: dębu, klonu, kasztanowca,
- poznawanie zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy,
- rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów,
- wyrabianie pamięci i słuchu muzycznego,
- poznanie wybranych owoców i warzyw,
- zachęcanie do zdrowego odżywiania się i częstszego spożywania owoców i warzyw.
Piosenka „Jesienna wyliczanka” sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago
Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne jabłka zaraz zjemy!
Pysznych jabłek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, (x2)
pyszne jabłko zjadasz ty!
Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne gruszki zaraz zjemy!
Pysznych gruszek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, (x2)
pyszną gruszkę zjadasz ty!
Co tam w koszu niesie
dla nas pani Jesień?
Wiemy, wiemy, dobrze wiemy
pyszne śliwki zaraz zjemy!
Pysznych śliwek w koszu wiele
zaraz z tobą się podzielę.
Raz, dwa, trzy, (x2)
pyszną śliwkę zjadasz ty!
Wiersz „Owocowe drzewa” Marlena Szeląg
Na jabłonce się rumieni
czerwone jabłuszko.
A tam dalej wśród zieleni…
Nie! Nie spadaj gruszko!
A na śliwie, czy widzicie?
Śliwki w słońcu dojrzewają.
Jesień przez sad cicho idzie,
drzewa przed nią się kłaniają.
Zadania dydaktyczno wychowawcze na miesiąc wrzesień:
- Aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą.
- Rozwijanie umiejętności językowych – poprawne wypowiadanie się pod względem logicznym
i gramatycznym. Kształtowanie słownika dzieci.
- Rozpoznawanie i nazywanie elementów na podstawie definicji – rozwiązywanie zagadek.
- Kształcenie umiejętności przeliczania i kategoryzowania. Rozwijanie umiejętności kontynuowania
i układania prostych rytmów.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej.
- Rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej.
Piosenka „Będę kierowcą”
1. Jedzie auto coraz prędzej,
co za pęd, co za pęd!
Żółte światło, pas na jezdni,
teraz skręt, teraz skręt!
Ref.:Bardzo trudno być kierowcą,
lecz ja mówię wszystkim chłopcom,
że kierowcą, że kierowcą
muszę kiedyś być.
2. Szara jezdnia, na tej jezdni
aut jest sto, aut jest sto!
Zmiana świateł, tu czerwone,
a więc stop, a więc stop!
Ref.: Bardzo trudno być kierowcą...
3. Różne światła, różne znaki
trzeba znać, trzeba znać!
Muszę wiedzieć, kiedy jechać,
kiedy stać, kiedy stać!
Ref.: Bardzo trudno być kierowcą...
Wiersz "Kolorowe znaki" K. Wiśniewski
Tatusiu , powiedz czemu na drogach
po obu stronach są ustawione
te dziwne znaki w różnych kolorach
żółte , niebieskie, białe, czerwone?
Widzisz , mój synku- słyszysz odpowiedź-
znaki dla ciebie tak zagadkowe
wszyscy kierowcy znają na pamięć,
bo to są właśnie ZNAKI DROGOWE.