Przedszkole nr 11

Biedronki

Założenia na miesiąc grudzień:

  • Rozwijanie słownictwa związanego z postacią Mikołaja;
  • Poznanie wybranych tradycji Bożonarodzeniowych;
  • Rozwój słuchu muzycznego i rytmiki poprzez poznanie kolęd i piosenek świątecznych;
  • Wzmacnianie poczucia przynależności do grupy, rozwój emocjonalny;
  • Oswajanie się z wizytą Mikołaja, nauka grzecznego witania, kontaktu z gościem i udziału w uroczystości grupowej;
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 4, utrwalenie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych.

 

Piosenka „Świąteczne światełka”:

ZWROTKA 1

Cicho spada płatek biały, noc otula świat.

W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić czas.

Cicho spada płatek biały, noc otula świat.

W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić czas.

REFREN

Światełka w górę, światełka w nas!

Nadchodzi piękny świąteczny czas.

Wesołych świąt, wesołych świąt!

Życzymy wszystkim wesołych świąt!

ZWROTKA 2

Serce śpiewa, serce słucha - wigilijna noc.

W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić mrok.

Serce śpiewa, serce słucha - wigilijna noc.

W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić mrok.

REFREN

Światełka w górę, światełka w nas!

Nadchodzi piękny świąteczny czas.

Wesołych świąt, wesołych świąt!

Życzymy wszystkim wesołych świąt!

Wiersz „Jadą sanie”:

Jadą sanie z Mikołajem – hop, hop, hop

A Mikołaj się przechyla – w bok, bok, bok

Wciąż się śmieje i kołysze – ha, ha, ha

Ho Ho Ho słychać przez ciszę – tak, tak, tak

Skręca w prawo, skręca w lewo

Omal nie wpadł wprost na drzewo!

Jadą sanie z prezentami – fiu, fiu, fiu

To Mikołaj gna saniami! – ziu, ziu, ziu

Renifery galopują – tup, tup, tup

I przeszkody przeskakują – hej, hop, siup

Nad drzewami, nad dachami

Mkną pomiędzy kominami!

Zaraz, która to godzina?

Czas wskakiwać do komina!

 

Założenia na miesiąc listopad:

  • Poznanie symboli narodowych - rozwijanie postawy szacunku wobec nich;
  • Wzmacnianie umiejętności słuchania tekstów literackich;
  • Rozwijanie świadomości własnego ciała poprzez zabawy ruchowe;
  • Uczestniczenie w prostych doświadczeniach sensorycznych (smaki, zapachy, faktury, dźwięki);
  • Ćwiczenie samodzielności w czynnościach higienicznych;
  • Rozpoznawanie wybranych zwierząt leśnych – rozwijanie zainteresowania światem przyrody;

 

 

Piosenka „Polska to my”:

I.

Chociaż lat mam mało

I mam małe serce.

To już flagę polski,

Trzymam w mojej ręce.

Chociaż lat mam mało,

Mogę wyznać wam,

Że biało - czerwone serce mam!

Ref: 2x

Polska to my - to ja i ty.

Biało - czerwona odwaga.

Polska to my - to ja i ty.

W rękach polaków, polska flaga.

II.

Chociaż lat mam mało

I mam małe ręce.

To wiem, skąd pochodzę?!

Polskie ja mam serce!

Chociaż lat mam mało,

Mogę wyznać wam,

Że biało - czerwone serce mam!

Ref: 2x

 

Wiersz „Barwy ojczyste”:

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

 

Zadania na miesiąc październik:
- rozwijanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią - poznanie i wskazywanie darów jesieni;
- ?poznanie pracy listonosza oraz szefa kuchni;
- ?kształtowanie postaw prozdrowotnych - dobieranie ubrania odpowiedniego do pogody, znajomość owoców i warzyw oraz korzyści płynących z jedzenia ich;
- ?rozwój sensomotoryczny poprzez zabawy sensoryczne;
- ?rozwijanie zdolności muzycznych poprze ćwiczenia rytmiczne;

Wiersz „Zbieramy kasztany” Władysław Broniewski:
Zbieramy kasztany,
Robimy w nich dziurki,
A wtedy je można
Nawlekać na sznurki.

Tak robi się lejce,
Naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
Będziemy zbierali!

Piosenka „Jesienna piosenka”:
Deszczyk - kap, kap, kap,
Listek - spadł, spadł, spadł.
Wietrzyk - szu, szu, szu,
Kasztan - tam i tu.
x2

Jesienna piosenka, radosny słychać śpiew,
Jesienna piosenka, niech zabrzmi pośród drzew!
Jesienna piosenka, na dobre i na złe,
Jesienna piosenka, przez deszcze niesie mnie!

 

Zadania na wrzesień: 

- Stwarzanie warunków sprzyjających poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji.
- Ułatwianie dzieciom rozstania z rodzicami i budowanie pozytywnego nastawienia do przedszkola.                                                                                                     

- Wdrażanie do przestrzegania prostych zasad bezpieczeństwa i umów grupowych.                                                                                                     

- Ćwiczenie czynności samoobsługowych: ubieranie się, mycie rąk, korzystanie z toalety. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i posługiwania się sztućcami.   

- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji.                                                                                                               

- Nauka bezpiecznego poruszania się w parach podczas spaceru.                                                                                               

- Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni.

Wiersz: „WESOŁA GROMADKA”
Trzy- i czterolatki
to są dzieci z tej gromadki,
co wierszyki recytują
i piosenki wyśpiewują.
Skaczą pięknie jak piłeczki.
Buzie mają jak laleczki.
Ładne prace wykonują,
wycinają i malują.
Instrumenty różne znają,
bardzo pięknie na nich grają.    

 

Piosenka: Biegnę do przedszkola                                         

Choć na niebie słońce
śpi na białych chmurkach,
wyskakuję z łóżka,
jak z dziupli wiewiórka.

I chociaż wczesna pora,
ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora,
ja bardzo cieszę się!

Auta śpią w garażach,
a ptaszki na drzewach,
idę do przedszkola
i wesoło śpiewam.

I chociaż wczesna pora,
ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora,
ja bardzo cieszę się!