Biedronki
Założenia na miesiąc grudzień:
- Rozwijanie słownictwa związanego z postacią Mikołaja;
- Poznanie wybranych tradycji Bożonarodzeniowych;
- Rozwój słuchu muzycznego i rytmiki poprzez poznanie kolęd i piosenek świątecznych;
- Wzmacnianie poczucia przynależności do grupy, rozwój emocjonalny;
- Oswajanie się z wizytą Mikołaja, nauka grzecznego witania, kontaktu z gościem i udziału w uroczystości grupowej;
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia w zakresie 4, utrwalenie znajomości nazw i kształtów figur geometrycznych.
Piosenka „Świąteczne światełka”:
ZWROTKA 1
Cicho spada płatek biały, noc otula świat.
W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić czas.
Cicho spada płatek biały, noc otula świat.
W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić czas.
REFREN
Światełka w górę, światełka w nas!
Nadchodzi piękny świąteczny czas.
Wesołych świąt, wesołych świąt!
Życzymy wszystkim wesołych świąt!
ZWROTKA 2
Serce śpiewa, serce słucha - wigilijna noc.
W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić mrok.
Serce śpiewa, serce słucha - wigilijna noc.
W dłoniach niosę małe światło, by rozjaśnić mrok.
REFREN
Światełka w górę, światełka w nas!
Nadchodzi piękny świąteczny czas.
Wesołych świąt, wesołych świąt!
Życzymy wszystkim wesołych świąt!
Wiersz „Jadą sanie”:
Jadą sanie z Mikołajem – hop, hop, hop
A Mikołaj się przechyla – w bok, bok, bok
Wciąż się śmieje i kołysze – ha, ha, ha
Ho Ho Ho słychać przez ciszę – tak, tak, tak
Skręca w prawo, skręca w lewo
Omal nie wpadł wprost na drzewo!
Jadą sanie z prezentami – fiu, fiu, fiu
To Mikołaj gna saniami! – ziu, ziu, ziu
Renifery galopują – tup, tup, tup
I przeszkody przeskakują – hej, hop, siup
Nad drzewami, nad dachami
Mkną pomiędzy kominami!
Zaraz, która to godzina?
Czas wskakiwać do komina!
Założenia na miesiąc listopad:
- Poznanie symboli narodowych - rozwijanie postawy szacunku wobec nich;
- Wzmacnianie umiejętności słuchania tekstów literackich;
- Rozwijanie świadomości własnego ciała poprzez zabawy ruchowe;
- Uczestniczenie w prostych doświadczeniach sensorycznych (smaki, zapachy, faktury, dźwięki);
- Ćwiczenie samodzielności w czynnościach higienicznych;
- Rozpoznawanie wybranych zwierząt leśnych – rozwijanie zainteresowania światem przyrody;
Piosenka „Polska to my”:
I.
Chociaż lat mam mało
I mam małe serce.
To już flagę polski,
Trzymam w mojej ręce.
Chociaż lat mam mało,
Mogę wyznać wam,
Że biało - czerwone serce mam!
Ref: 2x
Polska to my - to ja i ty.
Biało - czerwona odwaga.
Polska to my - to ja i ty.
W rękach polaków, polska flaga.
II.
Chociaż lat mam mało
I mam małe ręce.
To wiem, skąd pochodzę?!
Polskie ja mam serce!
Chociaż lat mam mało,
Mogę wyznać wam,
Że biało - czerwone serce mam!
Ref: 2x
Wiersz „Barwy ojczyste”:
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Zadania na miesiąc październik:
- rozwijanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie jesienią - poznanie i wskazywanie darów jesieni;
- ?poznanie pracy listonosza oraz szefa kuchni;
- ?kształtowanie postaw prozdrowotnych - dobieranie ubrania odpowiedniego do pogody, znajomość owoców i warzyw oraz korzyści płynących z jedzenia ich;
- ?rozwój sensomotoryczny poprzez zabawy sensoryczne;
- ?rozwijanie zdolności muzycznych poprze ćwiczenia rytmiczne;
Wiersz „Zbieramy kasztany” Władysław Broniewski:
Zbieramy kasztany,
Robimy w nich dziurki,
A wtedy je można
Nawlekać na sznurki.
Tak robi się lejce,
Naszyjnik z korali.
Kasztany, kasztany
Będziemy zbierali!
Piosenka „Jesienna piosenka”:
Deszczyk - kap, kap, kap,
Listek - spadł, spadł, spadł.
Wietrzyk - szu, szu, szu,
Kasztan - tam i tu.
x2
Jesienna piosenka, radosny słychać śpiew,
Jesienna piosenka, niech zabrzmi pośród drzew!
Jesienna piosenka, na dobre i na złe,
Jesienna piosenka, przez deszcze niesie mnie!
Zadania na wrzesień:
- Stwarzanie warunków sprzyjających poczuciu bezpieczeństwa i akceptacji.
- Ułatwianie dzieciom rozstania z rodzicami i budowanie pozytywnego nastawienia do przedszkola.
- Wdrażanie do przestrzegania prostych zasad bezpieczeństwa i umów grupowych.
- Ćwiczenie czynności samoobsługowych: ubieranie się, mycie rąk, korzystanie z toalety. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i posługiwania się sztućcami.
- Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji.
- Nauka bezpiecznego poruszania się w parach podczas spaceru.
- Rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni.
Wiersz: „WESOŁA GROMADKA”
Trzy- i czterolatki
to są dzieci z tej gromadki,
co wierszyki recytują
i piosenki wyśpiewują.
Skaczą pięknie jak piłeczki.
Buzie mają jak laleczki.
Ładne prace wykonują,
wycinają i malują.
Instrumenty różne znają,
bardzo pięknie na nich grają.
Piosenka: Biegnę do przedszkola
Choć na niebie słońce
śpi na białych chmurkach,
wyskakuję z łóżka,
jak z dziupli wiewiórka.
I chociaż wczesna pora,
ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora,
ja bardzo cieszę się!
Auta śpią w garażach,
a ptaszki na drzewach,
idę do przedszkola
i wesoło śpiewam.
I chociaż wczesna pora,
ja biegnę do przedszkola.
I chociaż wczesna pora,
ja bardzo cieszę się!