Kontakt
Przedszkole nr 11

Jeżyki

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień:

  1. Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

  2. Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach , dzielenie się zabawkami , równe traktowanie wszystkich kolegów.

  3. Posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała: prawa, lewa, w prawo, w lewo, nad, pod, przed, za, między.

  4. Poznanie zawodu kucharza i policjanta.

 

Piosenka „Przedszkole drugi dom”

 

I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.

Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.

II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…

III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…

 

Wiersz „Na ulicy”

 

Gdy zamierzasz przejść przez jezdnię,

Na chodniku przystań bokiem.

Popatrz w lewo bystrym okiem,

Skieruj w prawo wzrok sokoli,

Znów na lewo spójrz powoli.

Jezdnia wolna więc swobodnie

Mogą przez nią przejść przechodnie.

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik:

  1. Kształtowanie umiejętności posługiwania się matematycznymi pojęciami.

  2. Utrwalanie nazw i wyglądu wybranych warzyw i owoców oraz poznanie grzybów jadalnych i trujących.

  3. Obserwacja przyrody – jesienią oraz zmian w niej zachodzących.

  4. Zbiór darów jesieni – urządzanie kącika przyrodniczego.

  5. Zapoznanie z zawodem rolnika i leśniczego.

WIERSZ

„Wiewiórka” I. Salach

 

Wiewióreczka ruda

oczkiem sobie mruga

damy jej orzechy

może przyjdzie tutaj.

Ma rudy ogonek

oczka jak węgielki

A na uszkach śmieszne

czerwone pędzelki.

 

PIOSENKA„Idzie lasem Pani Jesień”

1.       Już lato odeszło i kwiaty przekwitły

 

A jeszcze coś w słońcu się mieni.

To w polu i w lesie czerwienią się spójrzcie

Korale, korale  Jesieni.

REF. Idzie lasem Panin Jesień

Jarzębinę w koszu niesie

Daj korali nam troszeczkę

Nawleczemy na niteczkę. X2

 

2.       Włożymy korale, korale czerwone

 

I biegać będziemy po lesie

Będziemy śpiewali piosenkę jesienną

Niech echo daleko ją niesie.

 

REF. Idzie lasem Panin Jesień

Jarzębinę w koszu niesie

Daj korali nam troszeczkę

Nawleczemy na niteczkę. X2

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad:

  1. Wdrażanie do rozpoznawania i nazywania pór roku. Rozbudzanie ciekawości otaczającym światem.

  2. Rozwijanie matematycznego myślenia – rytm, przeliczanie, porównywanie.

  3. Ćwiczenie orientacji w przestrzeni.

  4. Kształtowanie świadomości posiadania własnych praw.

  5. Rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń.

WIERSZ

„Listopad” – D. Kossakowska

 

Pan Listopad idzie do nas,

worek duży trzyma.

Płaszcz podarty, buty stare,

oraz groźna mina.

- Co nam niesiesz Listopadzie?

- Deszcz i ciemne chmury.

Wiatr co liście kolorowe,

podnosi do góry.

Chłody z rana i wieczorem,

coraz krótsze dni. 

Oraz jeża, który w liściach,

zagrzebany śpi.

 

 

 

PIOSENKA

„Szedł listopad” F. Leszczyńska; K. Różeczka

 

 

Szedł listopad polną drogą

zerwał liście z drzewa.

Pada deszcz, pada deszcz.

A ja sobie śpiewam.

 

 

Zimne wiatry wieją polem

idzie deszcz ulewa.

Pada deszcz, pada deszcz.

A ja sobie śpiewam.

 

 

Słońce wstaje późnym rankiem,

ziemi nie ogrzewa.

Pada deszcz, pada deszcz.

A ja sobie śpiewam.

 

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień:

  1. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, wdrażanie do samodzielności.

  2. Pieczenie i zdobienie pierników.

  3. Czerpanie radości z wizyty Świętego Mikołaja, integracja grupy podczas wspólnych zabaw.

  4. Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia

  5. Tworzenie świątecznej atmosfery poprzez śpiewanie kolęd i pastorałek.

WIERSZ

„Choinka” M. Majchrzak

 

Jak najjaśniej świeć choinko

Małym córkom,

Małym synkom

Dużym tatom,

Mamom bliskim,

Świeć choinko, świeć nam wszystkim!

 

 

PIOSENKA

„Fantastyczny gość” Muzykat

 

Jest taki ktoś, fantastyczny gość, co nie wie gdzie są drzwi, wszystkie dachy zna, białą brodę ma i każdy o nim śni.

Spełnia dziecięce marzenie, smutek w kolory zamienia, pędzi saniami po niebie do ciebie.

Ref. Hop hop – zróbmy mu miejsce , hop hop w domu i w sercu. Hop hop, hop hop Mikołaju zapraszamy.

Hop hop zróbmy mu miejsce, hop hop w domu i sercu. Hop hop, hop hop Mikołaju już czekamy!

Nagle ten ktoś, fantastyczny gość, co nie wie gdzie są drzwi. Zjawia się tu podczas mego snu, prezenty daje mi.

Spełnia dziecięce marzenie, smutek w kolory zamienia, pędzi saniami po niebie do ciebie.

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń:

  1. Czerpie radość z ćwiczeń gimnastycznych, rozwija i doskonali podstawowe cechy motoryczne.

  2. Ustala wynik dodawania i odejmowania w zakresie dostępnym dziecku.

  3. Świętuje uroczystość Dzień Babci i Dziadka – recytuje wierszyki, śpiewa piosenki, tańczy do piosenki .

  4. Zna zasady bezpiecznych zabaw zimowych.

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty:

- Rozwijanie sprawności całego ciała w toku zabaw ruchowych 

- Wywołanie radosnej atmosfery oczekiwania na bal karnawałowy w przedszkolu.

- Rozwijanie twórczej wyobraźni muzycznej podczas improwizacji rytmicznych, tanecznych i wokalnych

- Zachęcanie do kilku zdaniowych wypowiedzi na temat zimy, zabaw na śniegu