Kontakt
Przedszkole nr 11

Motylki

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień:

  1. Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej.

  2. Budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji.

  3. Wdrażanie do właściwego korzystania z pomieszczeń przedszkolnych i zabawek.

  4. Zaznajomienie dzieci z zasadami ruchu pieszego i kołowego – wdrażanie do bezpiecznego poruszania się po drogach.

 

PIOSENKA

„W przedszkolu”

Nikt w przedszkolu się nie nudzi.

Oj nie, nie /2x

Nie grymasi, nie marudzi.

Bo tu nam fajnie jest.

Każdy zupkę zje z miseczki.

Mniam, mniam, mniam /2x

I zatańczy do poleczki.

Hop sa, sa /2x

Już za ręce się łapiemy.

Raz i dwa /2x

I w kółeczku tańcujemy.

Oj dana /2x

Zaśpiewamy pioseneczkę.

La, la, la /2x

Pośmiejemy się troszeczkę.

Ha, ha, ha /2x

 

WIERSZ

„Światełko”

Przez ulicę idą dzieci

gdy zielone światło świeci.

Kiedy żółte się zapali

uważają nawet mali.

Gdy zobaczysz zaś czerwone

czekaj grzecznie na zielone.

(Iwona Salach)

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik:

  1. Dostrzeganie i określanie zmian zachodzących w ogrodzie warzywnym i sadzie jesienią.

  2. Zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie w okresie jesiennym.

  3. Uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennego krajobrazu.

  4. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

  5. Rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego.

  6. Budzenie zainteresowania wędrówkami ptaków.

 

 

PIOSENKA

„Kolorowy deszcz”

Gdy na dworze pada deszcz,

kiedy wszystko szare jest.

Wyjmij kredki i narysuj

to co tylko chcesz.

Ref.: Na niebiesko, fioletowo,

żółto i różowo,

na zielono, na czerwono

i pomarańczowo. /2x

Chociaż pada szary deszcz

Kredki z deszczu śmieją się.

Każda kredka ostrzy nosek

i rysować chce.

Ref.

 

WIERSZ

„Jesienne liście”

Lecą liście z drzewa,

bo to jesień już.

Za jesienią zima

krok za krokiem tuż.

Hej! Zbierajmy liście,

liście malowane,

złotem i czerwienią

pięknie przytykane.

(Barbara Kossuth)

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad:

  1. Stwarzanie okazji do odczuwania nastrojów i zmian zachodzących późną jesienią w przyrodzie.

  2. Poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych.

  3. Rozumienie znaczenia zabiegów higienicznych dla zdrowia.

  4. Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.

 

 

PIOSENKA

„Szedł listopad”

Szedł listopad polną drogą

zerwał liście z drzewa.

Pada deszcz, pada deszcz,

a ja sobie śpiewam. /2x

Zimne wiatry wieją polem,

idzie chłód, ulewa.

Pada deszcz, pada deszcz,

a ja sobie śpiewam. /2x

Słońce wstaje późnym rankiem

ziemi nie ogrzewa.

Pada deszcz, pada deszcz,

a ja sobie śpiewam. /2x

 

WIERSZ

„Parasole”

Na ulicy pod drzewami

parasole dwa.

Pod tym dużym idzie mama,

Pod tym małym - ja.

Idę z mamą. Idę, słucham,

mama słucha też,

jak z drzewami o czymś szepcze

rozgadany deszcz.

Szepcze cicho, to znów głośniej,

w rynnie dzwoni, gra

i wesoło stuka, puka

w parasole dwa.

(Helena Bechlerowa)

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień:

 

  1. Zaznajomienie dzieci z pracą na poczcie i zawodem listonosza.

  2. Zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami Świąt Bożego Narodzenia.

  3. Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek przybliżających treść obchodzonych świąt.

Przeżywanie nastroju oczekiwania.

 

PIOSENKA

„Kolęda”

1. Zielona choineczko, 3. O Maryi Panience

pachnąca igiełkami, i o Józefie świętym

posłuchaj, proszę nas, zagrają dzisiaj ci

posłuchaj proszę nas, zagrają dzisiaj ci

kolędę ci zagramy. wesołe instrumenty.

2. O małym Jezusiku, 4. O królach i Herodzie

co w żłobie sobie leży, kolędę ci zagramy,

zagramy dzisiaj ci, a ty nam zaświecisz,

zagramy dzisiaj ci, a ty nam zaświecisz,

tak jak to się należy. Swoimi lampeczkami.

 

WIERSZ

„Choinka w lesie” (fragment)

Ta choinka, ta zielona,

stała w lesie ośnieżona.

Trzy sarenki tam przybiegły,

na spoczynek pod nią legły.

Oj lesie, lesie.

Choineczka w lesie stała,

z roku na rok podrastała.

A czuwali nad nią stale

I leśnicy, i krasnale.

Oj lesie, lesie.

(E. Szelburg – Zarembina)

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń:

  1. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi pór roku i ich cyklicznością.

  2. Uświadomienie dzieciom konieczności odmierzania i kontrolowania upływającego czasu.

  3. Kształtowanie uczuć miłości i szacunku dla Dziadków.

  4. Współudział dzieci w przygotowaniu upominków i przyjmowaniu gości w przedszkolu.

 

 

PIOSENKA

„Całusy dla babci i dziadka”

Dziś dla babci i dla dziadka

taniec ten tańczymy.

To ich święto, więc tu dla nich

pięknie wystąpimy.

Ref.: Dla babci i dziadka

tańczymy, śpiewamy.

Dla babci i dziadka

sto całusów mamy. /2x

Zaprosimy dziś do tańca

babcię oraz dziadka.

Dla nich polka, walc czy cza-cza

To prawdziwa gratka.

 

WIERSZ

„Moi dziadkowie”

Babcia i dziadek są tacy wspaniali

i zawsze chętnie bawią się z nami.

Lubię z Wami spędzać czas.

Babciu i Dziadku kocham Was!

B. Szelągowska

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty:

  1. Zapoznanie dzieci z cechami charakterystycznymi dla krajobrazu zimowego.

  2. Przeżywanie nastroju radości związanego z balem karnawałowym.

  3. Wdrażanie dzieci do bezpiecznego zachowania podczas zabaw zimowych.

 

PIOSENKA

„Tupu, tup po śniegu”

Przyszła zima biała

śniegu nasypała

zamroziła wodę

staw przykryła lodem.

Ref.: Tupu, tup po śniegu,

dzeń, dzeń, dzeń na sankach,

skrzypu, skrzyp na mrozie,

lepimy bałwanka.

Kraczą głośno wrony

marzną nam ogony.

Mamy pusto w brzuszku

dajcie nam okruszków.

 

WIERSZ

„Zima”

Pani zima przybyła

wszystko bielą przykryła.

Ucieszyły się dzieci,

że śnieżek z nieba leci.

Nie boją się mrozu wcale

ubrały czapki i szale.

Ulepiły bałwanka

jeżdżą z górki na sankach.

(B. Forma)