Motylki

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień:

 

PIOSENKA

 

Jestem sobie przedszkolaczek”

Jestem sobie przedszkolaczek, nie grymaszę i nie płaczę.

Na bębenku marsza gram:

ram, tam, tam/2x

Mamy tu zabawek wiele, razem bawić się weselej,

bo kolegów dobrych mam,

ram, tam, tam/2x

 

 

Wiersz

Królik”

Każdy królik jest jaroszem –

Je kapustę, marchew, groszek.

Chcesz być zdrowy?

Też tak rób i jarzynki co dzień:

CHRUP! CHRUP! CHRUP!

W. Chotomska

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik:

  1. Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi zmianami zachodzącymi w przyrodzie w okresie jesiennym.

  2. Poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy (gromadzenie pożywienia, zmiana futra, zapadanie w sen zimowy).

  3. Kształtowanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze oraz szacunku do niego.

 

PIOSENKA

„Ola i liście”

Poszła Ola na spacerek

na słoneczko, na wiaterek.

A tu lecą jej na głowę

liście złote i brązowe.

Myśli Ola: liści tyle

bukiet zrobię z nich za chwilę.

La-la-la-la-la-la-la-la.

 

 

WIERSZ

„Lecą liście”

Lecą liście,

liście lecą…

Kolorami w słońcu świecą.

Ten czerwony,

a ten złoty,

leci z wiatrem żółty motyl.

Patrzy z boku

stary zając

jak te liście opadają.

Lećcie listki,

tutaj nisko!

Dla jeżyka na schronisko.

K. Pokorska

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad:

  1. Stwarzanie okazji do odczuwania nastrojów i zmian zachodzących późną jesienią w przyrodzie.

  2. Poszerzanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych.

  3. Kształtowanie u dzieci postawy dbałości o własne zdrowie.

 

 

PIOSENKA

„Deszczyk”

Pada, pada deszczyk pada,

deszczu już za wiele,

deszczu już za wiele.

Pójdę do przedszkola,

bo mi tam weselej.

Pożycz, pożycz mi, babuniu

swego parasola,

swego parasola.

Chociaż deszczyk pada,

pójdę do przedszkola.

 

WIERSZ

„Słota”

Deszcz pada od rana

do samego południa.

Świat jest mokry i ciemny

jak zaklęta studnia.

Małe dzieci śpią w domu,

duże – siedzą w szkole,

a chodzą po ulicy

same…parasole.

(E. Szelburg – Zarembina)

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc grudzień:

  1. Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami dotyczącymi Świąt Bożego Narodzenia.

  2. Słuchanie opowiadań, wierszy i piosenek przybliżających treść obchodzonych świąt. Przeżywanie nastroju oczekiwania.

 

 

PIOSENKA

„Aniołki”

  1. Popatrz jak na szybach mróz maluje wzorki,

a z nieba na ziemię wędrują aniołki /2x

Ref.: Świąteczne aniołki, wesołe aniołki

na chmurkach fikają koziołki.

Fikają z radości, że będziesz je gościć

na święta, na święta kolęda.

  1. Skrzydlate aniołki fikają na chmurkach.

Czy to śnieżek leci, czy anielskie piórka?

  1. W Boże Narodzenie do ciebie przylecą,

przyniosą podarki i gwiazdą zaświecą /2x

 

 

WIERSZ

„Śnieg za domem pada”

Śnieg za domem pada i pada…

Bajeczki nam opowiada.

Mróz za domem chodzi i chodzi…

Dzieciątko się rodzi.

A na niebie daleko, daleczko…

Aniołek idzie z gwiazdeczką.

 

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc styczeń:

  1. Kształtowanie uczuć miłości i szacunku do dziadków.

  2. Współudział dzieci w przygotowaniu upominków i przyjmowaniu gości w przedszkolu.

  3. Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami dla krajobrazu zimowego.

 

 

PIOSENKA

„Jestem złotą rybką”

  1. Jestem złotą rybką dla babci i dziadka,

spełniam ich życzenia, bo to sprawa łatwa.

Na, na, na, na, na, na, na, na, na.

Spełniam ich życzenia, bo to sprawa łatwa.

 

  1. Dam im gwiazdkę z nieba na małym obrazku,

zrobię czary-mary, by nabrała blasku.

Na, na, na, na, na, na, na, na, na.

Zrobię czary-mary, by nabrała blasku.

 

  1. Potem ich zabiorę na spacer do lasu,

bo na nudę ze mną nigdy nie ma czasu.

Na, na, na, na, na, na, na, na, na.

Bo na nudę ze mną nigdy nie ma czasu.

 

WIERSZ

„My Was kochamy”

Kiedy mrozik w styczniu trzyma,

Kiedy jeszcze dobra zima,

święto Dziadków obchodzimy.

Szczęścia, zdrowia Im życzymy.

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty:

  1. Zapoznanie dzieci z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej i pośredniej obserwacji.

  2. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa dotyczących zimowych zabaw na śniegu i lodzie.

 

PIOSENKA

„Chrapu, chrap w mroźną zimę”

  1. Niedźwiedź przespać musi,

Bo to śpioch ogromny jest.

Nikt do wstania go nie zmusi

Choćby wylał morze łez.

Ref.: Chrapu, chrap w mroźną zimę.

Chrapu, chrap pod pierzynę.

Chrapu, chrap zanurkować

i do wiosny leżakować.

  1. Nie wybierze się na narty

i w hokeja nie chce grać.

Nie dla misia takie sporty.

On po prostu musi spać.

 

WIERSZ

Fragment wiersza „Roczek”

Przyszła do nas zima,

śnieg przyprószył pole.

Pędzą z góry sanki

i już są na dole.

Dobrze, że jest zima,

chociaż mroźna, zła.

Dobrze, że ten roczek

cztery pory ma.

Czesław Janczarski