Biedronki
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc wrzesień:
-
Zapoznanie dzieci z budynkiem przedszkola, z salami i innymi pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu: szatnią, łazienką, salą grupy starszej.
-
Poznanie imion kolegów i koleżanek z grupy.
-
Wspólne ustalenie zasad w grupie – kodeks przedszkolaka.
-
Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu oraz na spacerze.
-
Doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych.
Wiersz „Kolorowe znaczki” D. Gellner
Czy to szatnia,
czy to łąka?
Bo tu motyl
tam biedronka.
Tutaj siedzi żółty ptaszek,
czasem dziobie rzeczy nasze.
Kolorowe znaczki w naszej szatni,
żeby szalik, żeby czapkę
znaleźć łatwiej.
Kolorowy znaczek
każde dziecko ma,
kolorowy znaczek
mam i ja!
Piosenka „Jeśli ci wesoło”
Jeśli ci wesoło i dobrze bawisz się,
uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.
Jeśli ci wesoło i dobrze bawisz się,
to podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.
Jeśli ci wesoło i dobrze bawisz się,
to otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.
Jeśli ci wesoło i dobrze bawisz się,
to pokaż najpierw język, a potem zęby swe.
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc październik:
Dzieci poznają owoce i warzywa, ich kształt, kolor i nazwę
Przedszkolaki dowiadują się co można przygotować z owoców i warzyw oraz dlaczego są tak ważne w diecie
Obserwacja pierwszych oznak jesieni. Drzewa ich owoce oraz liście.
Dzieci dowiadują się jakie zwierzęta mieszkają w lesie i co jedzą
Tworzenie kompozycji z liści.
Dzieci posługują się określeniami:: przed, za, obok, z prawej strony, z lewej strony, pod, nad
Wiersz Jana Brzechwy „Entliczek-pentliczek”
Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek,
A na tym stoliczku pleciony koszyczek,
W koszyczku jabłuszko, w jabłuszku robaczek,
A na tym robaczku zielony kubraczek.
Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,
A ja już nie mogę! Już dosyć! Już basta!
Mam chęć na befsztyczek! I poszedł do miasta.
Szedł tydzień, a jednak nie zmienił zamiaru,
Gdy znalazł się w mieście, poleciał do baru.
Są w barach - wiadomo - zwyczaje utarte:
Podchodzi doń kelner, podaje mu kartę,
A w karcie - okropność! - przyznacie to sami:
Jest zupa jabłkowa i knedle z jabłkami,
Duszone są jabłka, pieczone są jabłka
I z jabłek szarlotka, i kompot, i babka!
No, widzisz, robaczku! I gdzie twój befsztyczek?
Entliczek-pentliczek, czerwony stoliczek.
Fasolki „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”
Spójrzcie na Jasia, co za chudzina
Słaby, mizerny, ponura mina
A inni chłopcy silni jak słonie
Każdy gra w piłkę lepiej, niż Boniek
Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je
Witaminki, witaminki
Dla chłopczyka i dziewczynki
Wszyscy mamy dziarskie minki
Bo zjadamy witaminki
Witaminki, witaminki
Dla chłopczyka i dziewczynki
Wszyscy mamy dziarskie minki
Bo zjadamy witaminki
Wiśnie i śliwki, ruda marchewka
Gruszka, pietruszka i kalarepka
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny
To wszystko właśnie są witaminy
Kto chce być silny i zdrowy jak ryba
Musi owoce jeść i warzywa
Witaminki, witaminki
Dla chłopczyka i dziewczynki
Wszyscy mamy dziarskie minki
Bo zjadamy witaminki
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc listopad:
Zapoznanie dzieci z najpopularniejszymi bajkami.
Dzieci poznają zasady korzystania z książek.
Poznanie wyglądy i zwyczajów ptaków.
Dzieci dowiadują się, dlaczego ptaki odlatują na zimę i co jedzą ptaki które zostały.
Poznanie zjawisk atmosferycznych.
Dzieci wiedzą, jak ubrać się odpowiedni do pogody.
Piosenka „Parasol”
Idzie ciemna chmura więc parasol chwyć.
Rozłóż go, rozłóż go,zobacz jaki ładny!
Kolorowy, jak motylek, lekki i powabny.
Zakręć nim wokoło, to zabawne jest.
Ruszaj nim w górę, w dół,
Ruszaj nim wesoło, a gdy deszczyk pada,
Wtedy trzymaj go nad głową.
Wiersz S. Jachowicz „Ptaszek w gościnie”
Puk, puk, ptaszek do okienka:
- Niech otworzy nam panienka:
Bo to teraz straszna zima,
Nigdzie ni ziarenka nie ma.
I ptaszynie otworzyli,
Ogrzali i nakarmili,
A ptaszyna wdzięczna za to
Śpiewa im całe lato.
Poznanie tradycji bożonarodzeniowych
-
Wspólne dekorowanie wcześniej przygotowanych pierników
-
Zapoznanie dzieci z postacią Świętego Mikołaja
-
Wykonanie ozdób choinkowych
-
Wspólne dekorowanie choinki
-
Przygotowanie przedstawienia świątecznego
Wiersz R. Przymus „Kolęda”
Hej, kolęda, kolęda!
Rozśpiewała nam Święta:
Wśród gałązek świerkowych
Srebrny klucz wiolinowy…
Taka już jest tradycja,
Że nucimy ją razem,
Płynie z serca i z myśli,
Pełna wspomnień i marzeń.
Zaśpiewajmy kolędę
Dla małego Jezusa!
Niech nas nuta świąteczna
Mocniej łączy i wzrusza!
Piosenka „Tupu tup po śniegu”
Przyszła zima biała, śniegiem posypała
Zamroziła wodę, staw przykryła lodem
Ref. Tupu tup po śniegu
Dzyń dzyń na sankach
Skrzypu skrzyp na mrozie
Lepimy bałwanka
Kraczą głośno wrony, marzną nam ogony
Mamy pusto w brzuszku, dajcie nam okruszków
Ref. Tupu tup po śniegu…
Ciepłe rękawiczki wełniany szalik
Białej mroźnej zimy nie boję się wcale
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc styczeń:
-
Dzieci znają następstwa dni i nocy
-
Poznanie nazw i oznak różnych pór roku
-
Przedszkolaki znają nazwy części ciała
-
Wymieniają różnice w wyglądzie kolegów
-
Dzieci poznają i potrafią nazwać emocje (radość, złość, smutek)
-
Wiedzą kto należy do ich rodziny
-
Określają jak spędzają czas wolny babcią i dziadkiem
-
Potrafią wykonać zaproszenie i upominek
-
Biorą udział w uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka
Wiersz „Czystość”
Czystość dzisiaj to podstawa!
To nie z brudem jest zabawa,
Ale z mydłem uścisk dłoni.
Niech od brudu każdy stroni!
Kto czystością chce się chlubić,
Musi mydło wnet polubić!
Piosenka „Babciu, droga babciu”
Babciu, droga babciu powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my?
Ref.
My tupiemy raz, dwa, trzy
Teraz babciu zrób to ty! X2
Dziadku, drogi dziadku powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to co my?
Ref.
My klaszczemy raz, dwa, trzy
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc luty:
-
Poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa
-
Rozwijanie sprawności ruchowej
-
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
-
Kształtowanie umiejętności posługiwania się matematycznymi pojęciami.
-
Rozwijanie kreatywności i pomysłowości
-
Poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
Wiersz W. Zechenter
Wesoło idzie na spacer zima,
za rączki małe bałwanki trzyma,
gdy się zaśmieje, śnieg z nieba leci,
aby na sankach, śmiały się dzieci.
I.
Zima, zima, zima,
Pada, pada śnieg.
Jadę, jadę w świat sankami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!
II.
Jaka pyszna sanna,
Parska raźno koń,
Śnieg rozbija kopytami.
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!
III.
Zasypane pola,
Śniegu cały świat.
Biała droga hen przed nami,
Sanki dzwonią dzwoneczkami:
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!·
Dzyń, dzyń, dzyń!