Jeżyki
Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc listopad
- rozwijanie wyobraźni, kreatywnego myślenia, postaw twórczych; wyrabianie samodzielności podczas pracy, satysfakcji z samodzielnie wykonanego zadania
- budowanie poczucia tożsamości narodowej, poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju
- rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu
- przygotowanie do czytania przez doskonalenie słuchu fonematycznego
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw i ćwiczeń
Piosenka „ Pan Listopad” sł. Zofia Holska - Albekier
1.Pan Listopad gra na basie
Dylu dylu bum
Na jesiennym graniu zna się
Trawką dotknął strun
ref. Wesoło gra muzyka
Pada deszcz
Świerszcz za kominem cyka
Tańcz, gdy chcesz
2. Pan Listopad gra na bębnie
Bara bara bam
Z deszczem puka równo, pięknie
Koncert daje nam
ref. Wesoło gra muzyka….
3.Pan Listopad gra na flecie
Fiju, fiju, fiu
Z liści złotych ma berecik
A kubraczek z nut
ref. Wesoło gra muzyka….
„Listopad” – wiersz Doroty Kossakowskiej
Pan Listopad idzie do nas,
worek duży trzyma.
Płaszcz podarty, buty stare,
oraz groźna mina.
- Co nam niesiesz Listopadzie?
- Deszcz i ciemne chmury.
Wiatr co liście kolorowe,
podnosi do góry.
Chłody z rana i wieczorem,
coraz krótsze dni.
Oraz jeża, który w liściach,
zagrzebany śpi.
Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik
- kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych – zwracanie uwagi na ubieranie się stosownie do pogody, wdrażanie do zdrowego odżywiania się, spożywania owoców i warzyw
- poznanie parku i lasu jako ekosystemów i dostrzeganie korzyści z zasobów leśnych
- rozwijanie myślenia logicznego w zabawach z kodowaniem
- poznanie liter o, a, i – wprowadzenie pojęcia samogłoska
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania i umiejętności liczenia oraz utrwalenie poznanych figur
- rozwijanie pamięci muzycznej
Piosenka „Malowała Jesień”
Malowała jesień w parku wszystkie liście,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Na czerwono, na brązowo, żółto i złociście.
Przyleciała sroczka i usiadła z boku,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Przyglądała się, jak jesień barwi wszystko wokół.
Wietrzyk to zobaczył i pędzi po lesie,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la,
Kolorowe liście zrywa i ze sobą niesie.
Wiersz „ Kolorowa jesień”
Jesień wszędzie,
szumią drzewa.
Ptak w gałęziach
już nie śpiewa.
Lecą liście kolorowe
żółte, rude i brązowe.
Już wiewiórka ma zapasy,
na zimowe trudne czasy.
Jeż zwinięty w kulkę śpi,
o ślimaku smacznym śni.
Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień
-zapoznanie z rozmieszczeniem kącików tematycznych, wdrażanie do dbania o porządek w sali,
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej,
- tworzenie warunków do podejmowania przez dzieci różnych form aktywności: ruchowej, słownej, plastycznej,
- przybliżanie dzieciom wiedzy na temat przydatności pojazdów specjalistycznych: karetka, radiowóz policyjny, wóz strażacki oraz utrwalanie numerów alarmowych: 999, 998, 997, 112
- rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego
Piosenka „Wesołe przedszkole”
1.Słońce dużo ma roboty,
kiedy rano wschodzi,
rozsypuje iskry złote
po szumiącej wodzie.
W okna domów świeci,
rosę zbiera z pola
i wesoło wita dzieci
w drodze do przedszkola.
Ref. Wesoło jest, wesoło
w huczącym ulu pszczołom,
w zielonym lesie ptakom,
w przedszkolu przedszkolakom,
w przedszkolu przedszkolakom.
Słońce bardzo jest ciekawe,
W okna nam zagląda,
czy w przedszkolu wśród zabawek
zawsze jest porządek.
Myśmy tu sprzątali
własnymi rękami, po czyściutkiej, jasnej sali
słońce tańczy z nami.
Wiersz „Mądry przedszkolak”
Mądry przedszkolak przykładem świeci –
zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.
Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest
i ich nie szturcha, ani nie bije.
Chce coś od innych – grzecznie poprosi
i się z szacunkiem do nich odnosi.
Jak z tego widać, nie trzeba wiele,
by wszystkich dzieci być przyjacielem.