Pszczółki
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc listopad:
- Rozwijanie umiejętności przewidywania następstw.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych.
- Utrwalanie nawyków higienicznych, porządkowych oraz czynności samoobsługowych.
- Doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi ustnych na podany temat.
- Rozwijanie wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu, kształcenie umiejętności
wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę.
- Wdrażanie do ubierania się stosownie do pogody.
- Rozwijanie umiejętności liczenia.
- Nauka rozróżniania podstawowych emocji i wyrażania uczuć.
“Wiersz o domu”
Natalia Usenko
- Świat dziwny i ciekawy
oglądam z czterech stron.
Jest tutaj tyle stworzeń
i każde ma swój dom!
Szpak mieszka w ptasiej budce,
w psiej budzie chrapie pies.
W skorupce mieszka ślimak-
to jego domek jest.
Koniki mają stajnie,
w oborze krowa śpi,
w kurniku żyją kury
i gdaczą trzy po trzy.
W pasiece stoją ule -
drewniane domki pszczół.
Miś mieszka w leśnej norze
(to taki wielki dół).
W mrowisku żyją mrówki.
- A ty, urwisie, gdzie?
- Ja mieszkam tu, w tym domu.
Czy chcesz odwiedzić mnie?
Piosenka
„Deszczyk”
sł. L. Wiszniewski, muz. M. Kaczurbina
1. Pada, pada, deszczyk pada,
deszczu już za wiele.
Deszczu już za wiele.
Pójdę do przedszkola, bo mi tam weselej.
Pójdę do przedszkola, bo mi tam weselej.
2. Pożycz, pożycz mi babuniu,
swego parasola,
swego parasola.
Chociaż deszczyk pada, pójdę do przedszkola.
Chociaż deszczyk pada, pójdę do przedszkola.
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik:
-
Dostrzeganie i określanie zmian zachodzących w ogrodzie warzywnym i sadzie jesienią.
-
Zapoznanie dzieci ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie w okresie jesiennym.
-
Uwrażliwianie dzieci na piękno jesiennego krajobrazu.
-
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
-
Rozpoznawanie zwierząt charakterystycznych dla środowiska leśnego.
"Jesienny taniec"
Szu, szu - wietrzyk szumi,
kap, kap - pada deszcz.
Słońce zza chmur zerka. To już jesień, wiesz?
Hop, hop wśród kałuży, pośród liści też.
Pogoda czyz słota - zatańcz, jeśli chcesz.
Krok do przodu,
krok do tyłu,
obrót w miejscu zrób.
Razem z liśćmi wiruj wkoło,
tańcz - nie żałuj nóg!
Wiersz „Królik”
Wanda Chotomska
Każdy królik jest jaroszem
- je kapustę, marchew, groszek.
Chcesz być zdrowy?
Też tak rób i jarzynki co dzień chrup.
Zadania dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc wrzesień:
- Kształtowanie poczucia przynależności do grupy, rozwijanie relacji koleżeńskich wśród dzieci.
- Integracja grupy przedszkolnej – zachęcanie do wspólnej zabawy.
- Wdrażanie do bezpiecznego zachowania podczas zabawy oraz poruszania się w ruchu drogowym.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej i orientacji.
Piosenka
„W przedszkolu”
muzyka i słowa: Joanna Bernat
1. Nikt w przedszkolu się nie nudzi
Oj, nie, nie! Oj, nie, nie!
Nie grymasi, nie marudzi,
bo tu nam fajnie jest.
2. Każdy zupkę zje z miseczki
Mniam, mniam, mniam!
Mniam, mniam, mniam!
I zatańczy do poleczki
Hopsasa! Hopsasa!
3. Już za ręce się łapiemy
Raz i dwa! Raz i dwa!
I w kółeczku tańcujemy
Oj dana! Oj dana!
4. Zaśpiewamy pioseneczkę
La, la, la! La, la, la!
Pośmiejemy się troszeczkę
Ha, ha, ha! Ha, ha, ha!
Wiersz
"Moi mili"
M. Strzałkowska
Życie pędzi wciąż do przodu,
coraz prędzej gna i bryka
i czasami w tym pośpiechu
coś ważnego nam umyka.
A więc wniosek dzisiaj stawiam,
aby każdy z nas spróbował
przy okazji, bez okazji,
mówić częściej takie słowa:
Do widzenia i dzień dobry,
co tam słychać?, jak się czujesz?
i poproszę i przepraszam
oraz proszę i dziękuję.
Wtedy ludziom na tym świecie
sympatyczniej ciut by było.
no, a przecież o to chodzi,
by się wszystkim milej żyło.