Przedszkole nr 11

Motylki

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE REALIZOWANE W LISTOPADZIE:
    1. Poszerzanie wiadomości dzieci na temat swojego kraju, budowanie postawy patriotycznej, rozwijanie poczucia tożsamości narodowej.
    2. Kształtowanie przywiązania do społeczności lokalnej, budzenie zainteresowania regionem i miejscem zamieszkania, poznanie tradycji regionu: strój, mowa, taniec. 
    3. Wdrażanie do korzystania z dóbr kultury, rozwijanie zainteresowania teatrem.
    4. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznanie wybranych gatunków ptaków oraz ich zwyczajów (np. wędrówki), dokarmianie. 
    5. Rozwijanie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania.
    6. Wdrażanie do aktywnego słuchania muzyki klasycznej, rozwijanie słuchu, poczucia rytmu.

„Listopadowa piosenka”
Płyną niebem ciemne chmury, wiatr w kominie śpiewa, 
I ostatnie złote liście, opadają z drzewa, 
Ref: Listopadowa piosenka, jak deszczu kropelka, 
Listopadowa piosenka, kap, kapu, kap 
Już listopad wieje chłodem, kropi zimnym deszczem, 
W parku trzęsą się chochoły jakby miały dreszcze 
Ref: Listopadowa piosenka... 
Pan listopad swój parasol mocno w ręce trzyma 
I powiada, że niedługo przyjdzie do nas zima 
Ref: Listopadowa piosenka...

 

Wiersz „Odloty” S. Szuchowa
Ptaszki, ptaki wędrowniki! Gdzie lecicie?
- Do Afryki!
Lecimy całą gromadą
dalej, niż pociągi jadą!
Będziemy machać skrzydłami
nad górami, okrętami...
I jaskółki, muchołówki,
skowronki, kretogłówki,
dudki, kukułki i jerzyki
poleciały do Afryki.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE REALIZOWANE W PAŹDZIERNIKU:
    1. Obserwowanie zmian w otoczeniu przyrodniczym w związku z aktualną porą roku, zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni.
    2. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych, owoców rodzimych i egzotycznych oraz warzyw (budowa, części warzywa), przygotowania przetworów.
    3. Poznanie wybranych gatunków zwierząt, grzybów i roślin (nasiona, owoce, liście) występujących w lesie oraz parku.
    4. Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i rytmu. Klasyfikowanie, dodawanie, odejmowanie na konkretach, kodowanie.

Wiersz „Jesienią” M. Konopnicka
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.

— Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!

— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!

Piosenka „Jesień”
Odrobina złota i trochę czerwieni,
Żółty i brązowy - kolory jesieni. x2
Pośród tych kolorów, pośród suchych liści
Szur, szur ,idzie jesień, wiatr w drzewach szeleści. x2
Deszczu czasem wiele, słońca odrobina,
Kasztany spadają - słota się zaczyna.
We mgle białoszarej , po kałużach sennych,
Chlap, chlap, idzie jesień dzwoni deszcz jesienny.
W kolorowym sadzie jesienna muzyka:
Czas gruszki i jabłka zebrać do koszyka. x2
Soczyste pachnące w słońcu dojrzewają
Hop ,hop, idzie jesień, owoce spadają.

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE REALIZOWANE WE WRZEŚNIU:
    1. Integrowanie grupy, zachęcanie do współdziałania, stwarzanie atmosfery życzliwości i akceptacji.
    2. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych, wdrażanie do samodzielności.
    3. Ustalenie norm i zasad panujących w grupie, wspólne stworzenie Kodeksu Przedszkolaka.
    4. Poznanie zasad dobrego wychowania, zachowania przy stole, wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych.
5. Zapoznanie z zasadami ruchu drogowego, sygnalizacją świetlną, znakami drogowymi, wdrażanie do dbania o bezpieczeństwo.

 

"Wesołe przedszkole" - piosenka
Słońce dużo ma roboty,
kiedy rano wschodzi,
rozsypuje iskry złote
po szumiącej wodzie.
W okna domów świeci,
rosę zbiera z pola
i wesoło wita dzieci
w drodze do przedszkola.
Wesoło jest, wesoło
w huczącym ulu pszczołom,
w zielonym lesie ptakom,
w przedszkolu przedszkolakom./bis
Słońce bardzo jest ciekawe,
w okna nam zagląda,
czy w przedszkolu wśród zabawek
zawsze jest porządek.
Myśmy tu sprzątali
własnymi rękami,
po czyściutkiej, jasnej sali
słońce tańczy z nami.
Wesoło jest, wesoło…

 

„W przedszkolu jak w domu” - wiersz                  
Czy słońce na niebie, czy deszcz z nieba leci,
Idą do przedszkola z rodzicami dzieci.
W przedszkolu zabawek i książek bez liku,
Każdy ma tam miejsce przy małym stoliku.
Razem z naszą Panią, pilnie się uczymy.
Gdy czas na zabawę, chętnie się bawimy.
Powiem Wam coś jeszcze!
Nie mówcie nikomu…
Że my się czujemy jak u siebie w domu!