Biedronki
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc październik:
-
Wzbogacenie wiedzy dzieci na temat środowiska przyrodniczego
-
Zapoznanie dzieci ze sposobem powstawania barw ciepłych i zimnych
-
Zapoznanie dzieci z wyglądem i smakiem „ Jesiennych” owoców i warzyw
-
Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w drodze do przedszkola, w sali oraz na placu zabaw
-
Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi
Przeszedł sobie dawno aż tu nagle skądeś
śliczny, złoty wrzesień... wichrzysko zawieje.
Teraz nam październik
Dała pani jesień... Chmur wielkich deszczowych
nazbiera, napędzi…
Słono takie śpiące, tak się pan listopad
Coraz później wstaje, nauwija wszędzie.
Ptaszki odlatują,
hen, w dalekie kraje.
W cieniu, pod drzewami
Cicho śpią kasztany,
każdy błyszczy pięknie,
niby malowany.
Lecą liście z drzewa
różnokolorowe,
te są żółto-złote,
a tamte - brązowe.
Jeszcze niby ciepło,
Słonko świeci, grzeje...
Piosenka „Była sobie żabka mała”
1. Była sobie żabka mała.
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
która mamy nie słuchała.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
2. Na spacery wychodziła
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
innym żabkom się dziwiła.
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
3. Ostrzegała ją mamusia
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
by zważała na bociusia
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
4. A na brzegu stare żaby
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
tańcowały jak te baby
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
5. Jedna drugiej w ucho kwacze
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
jak ta mała pięknie skacze
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
6. Zjadła żabka 7 muszek
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
i na trawie kładzie brzuszek
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
7. Przyszedł bocian niespodzianie
RE-RE, KUM-KUM, RE-RE, KUM-KUM,
połkną żabke na śniadanie
RE-RE, KUM-KUM, bęc.
8. Teraz wszystkie żabki płaczą
RE-RE, KUM-KUM,
RE-RE, KUM-KUM,
że jej więcej nie zobaczą
RE-RE,KUM-KUM, bęc
9. Tej piosenki morał znamy
RE-RE,KUM-KUM
RE-RE,KUM-KUM
trzeba zawsze słuchac mamy
RE-RE,KUM-KUM, bęc
Zadania Dydaktyczno - Wychowawcze na miesiąc wrzesień:
- Zapoznanie dzieci z budynkiem przedszkola, z salami i innymi pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu: szatnią, łazienką, salą grupy starszej.
- Poznanie imion kolegów i koleżanek z grupy.
- Wspólne ustalenie zasad w grupie – kodeks przedszkolaka.
- Zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w przedszkolu oraz na spacerze.
Piosenka "Przedszkole drugi dom"
1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref. Ja chodzę tam co dzień,
obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali
wesoło bawię się,
kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam,
przedszkole domem drugim jest.
2. Czasem rano trudno mi wstać.
Chciałoby się leżeć i spać,
lecz na mnie auto czeka i miś.
W co będziemy bawić się dziś?
Ref. Ja chodzę tam co dzień...
3. Zamiast mamy Panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref. Ja chodzę tam co dzień.
Wiersz
„Dyżurny” D. Kossakowskiej
Przyszły dzieci do przedszkola,
na dywanie siedzą.
Kto dyżurnym dzisiaj będzie
zaraz się dowiedzą.
Pani powie, kto ułoży
kredki i mazaki.
Kto na półkach poustawia
lalki i misiaki.
Kto podleje wszystkie kwiaty,
łyżki porozdaje.
Kto sumiennie wszystko zrobi,
pochwałę dostanie.
Bo dyżurny to ktoś ważny,
obowiązki zna.
O porządek w swojej Sali,
zawsze chętnie dba.