Strona głowna  /  Motylki
Motylki

Zadania dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień:


 

  • Poznanie zwyczajów wielkanocnych.

  • Wprowadzenie liter: Z,z F,f. 

  • Rozpoznawanie grafemów poznanych dotąd liter.

  • Rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza, poczucia odpowiedzialności oraz troski o czystość otoczenia.

  • Kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego.

  • Doskonalenie precyzji ruchów i sprawności ruchowej.


 

Piosenka

Bajkowe pisanki

muz. Magdalena Mielnicka-Sypko, sł. Urszula Piotrowska

 

1. Do zajączka przyszła kurka:

Ko, ko, ko, ko – zagdakała.

Z koszem jajek na pisanki

Mama-kwoka mnie przysłała.

Zając podparł się pod boki:

A to ci dopiero jajka!

Namaluję na nich tęczę

i na każdym będzie bajka.

 

 

Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe.

Rozdamy je z dobrym słowem,

Świątecznym życzeniem,

Wiosennym marzeniem.

Bajkowe pisanki, bajkowe,

Wesołą wiodą rozmowę,

że wiosna za oknem,

że w dyngus ktoś zmoknie.

 

2. Rośnie żytko jak na drożdżach

I zieleni się rzeżucha,

Pisankowych opowieści

Zając słucha, kurka słucha.

Z bukiecikiem srebrnych bazi

W gości wybrał się baranek,

A dla niego mała kurka

Kosz bajkowych ma pisanek.

 

Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe…

 

Wiersz

Wielkanoc

Bożena Forma

 

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

Pisanki, kraszanki

razem dziś robimy,

wszystkie kolorowe,

bardzo się cieszymy.

 

Upiekliśmy z ciasta,

baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

W glinianym wazonie

bazie i żonkile,

a na nich z papieru

kurczątka przemiłe.

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc marzec:


 

  1. Rozpoznawanie oznak wiosny.

  2. Zapoznanie z pracą ogrodnika. Poszerzanie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych.

  3. Poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin.

  4. Wprowadzenie liter: W,w; G,g

  5. Doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych.

  6. Kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej.

  7. Doskonalenie słuchu fonemowego.


 

Piosenka

Wiosna tuż tuż”

  1. Gdy ozimina szumieć zaczyna,
    że nie powróci mróz,
    to po tym można od razu poznać,
    że wiosna jest tuż, tuż! /bis/

  2. Śpiewa skowronek dźwięczy jak dzwonek,
    że gniazdo ma wśród zbóż,
    i po tym można od razu poznać,
    że wiosna jest tuż, tuż! /bis/

  3. Krążą nad domem boćki znajome,
    goście zza siedmiu mórz,
    i po tym można od razu poznać,
    że wiosna jest tuż, tuż! /bis

Wiersz

Gąsienica – tajemnica”

Dorota Gellner

Idzie ścieżką gąsienica,

kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma...

Jedną robi nam„pa, pa!”
Do widzenia! Do widzenia! Już się zmieniam - już mnie nie ma!
Nitką się owinę cała

i przez zimę będę spała!
Gdy ochłodzi się na dworze,

będę spała, jak w śpiworze!
Już się niby nic nie dzieje,

kokon się na wietrze chwieje...
gąsienica w środku śpi,

zatrzasnęła wszystkie drzwi.
A na wiosnę - patrzcie teraz!

Ktoś w kokonie drzwi otwiera!
Macha do nas skrzydełkami...

Kto to jest? Powiedzcie sami!  

 

Zadania dydaktyczno - wychowawcze na miesiąc luty

 

  1. Rozbudzanie ekspresji i twórczego myślenia; wprowadzenie litery B, b; P, p; N, n.

  2. Doskonalenie umiejętności matematycznych: szeregowanie, przeliczanie, porównywanie liczebności.

  3. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

  4. Usprawnianie analizy słuchowej.

  5. Rozwijanie sprawności manualnej w pracach plastycznych.

  6. Rozwijanie umiejętności muzycznych, tanecznych.

 

Wiersz

Menuet

Izabella Klebańska


 

Szeptała o tym w pałacu

dworaków cała świta,

że król Ludwik XIV

ma nowego faworyta.

Podobno pochodzi z Poitu

i ma na imię Menuet.

Król spędza z nim mnóstwo czasu,

ćwicząc taneczny duet.

Robią malutkie kroki.

Kreślą linie na parkiecie!

Co też takiego Ludwik

widzi w tym Menuecie?

Trzeba się temu przyjrzeć!

Wyrobić sobie zdanie!

Czuję, że ten Menuet

na dłużej tutaj zostanie.

Tak plotkowali po kątach,

a potem krok za krokiem

wszyscy się w końcu znaleźli

pod Menueta urokiem.

 

Piosenka

Walczyk na ślizgawce

sł. Alicja Tarczyńska, muz. Urszula Smoczyńska-Nachtman


 

Stawiam kroki na boki,

wykonuję podskoki,

trzech łyżwiarzy wesoło się śmieje.

Gdy upadnę niezgrabnie,

wtedy czuję dokładnie

jakie ostre są moje hokeje.


 

Ref: Hej, zimo, przybywaj saniami.

Syp, zimo, śnieżnymi płatkami.

Taflę lodu, przymrozek, szron spotkamy po drodze.

Weź ze sobą i zabaw się z nami.


 

Wstań, bo co to za rana?

mówią tata i mama,

podaj rękę, to nikt nas nie minie.

Jedźmy tuż obok siebie,

spójrz, obłoki na niebie

grają walca tańczącej rodzinie.


 

Ref.: Hej, zimo...


 



 


Ostatnia aktualizacja: 2019-04-08